lördag 9 oktober 2010

Fredag över.

Gick ju bra det där. Kommer att somna nykter i natt igen. Total befrielse. Idag. Försöker tänka på hur det sett ut om det var en vanlig dag för några veckor sedan.


Vakna: Torr i munnen, hjärtklapping och svår ångest. Som vanligt.
Är jag ensam? Vända sig om och titta, japp. Skönt.


Frukost: (två röda Marlboro) och lucköppning. Tog jag droger? Ringde jag och bråkade med min ex fru? Finns det nå deg kvar?
Vart var jag? Skitsamma, ner i påsen med all annan ångest.


Starta dagen: Duscha? Borsta tänderna? Rena kläder? Noop, orkar inte..


Kolla status: rödögd? Händerna skakar så det är svårt att få igång tändaren? hjärtklappning? luktar sprit ev avtändning? Check!


Bolaget: 8 öl (1 att kräkas upp, 2 för sluta skaka, 1 för att bli av med hjärtklappningen, 2 för att tänka klart och slutligen 2 att dricka långsammare medans man ringer runt och kollar om nån "vanlig vän" vill hitta på något. Om något innebar dricka sprit givetvis. Annars löste det sig ändå, och i värsta fall tillbaka till bolaget och köpa mer och fortsätta tills man somnade.


Detta kunde ju givetvis se annorlunda ut, men alltid startmängd och uppvaknande som bas för dagen. Om jag jobbade så fick allt som skedde efter frukost vänta tills jobbet var gjort. 


Om ni någon gång ser eller hör en alkis prata om att man dricker och härjar för att slippa vara "svensson". Le fint och betänk, att deras (vårt) liv är precis lika inrutat och fyllt med rutiner som det dom låtsas förakta. 


Dom minns det inte bara...    

Inga kommentarer: