tisdag 12 oktober 2010

Vinterångest. Och en del annat...

Någonstans i Vår vackra huvudstad...


Telefon ringer: Geni 1 svarar: Ja Hallå? Eh ja. Hoppsan. Vad tokigt. Då vet vi.
Geni 2: Vad har hänt?
Geni 1: Jo, det står typ en miljon människor och väntar på tåg, tunnelbana, pendeltåg och ersättningsbussar. Det har kommit Snö?!
Geni 2: Snö? oj, i November? I Sverige? Det var som rackarns...


Birger Jarl grundade den här byn för ett tag sedan. Och i våra breddgrader händer det ibland, kors i taket, att det snöar och blir friskt ute... Back to the story.


Geni 2. Kan dom inte ta bilen?
Geni 1. Nä. Dom som har hand om vägarna sitter på en strand nånstans där det aldrig funnits snö och låtsas att det (bara) regnar.
Geni 2. Vad gör vi då?
Geni 1. Äh som vanligt, tar styvt 30 millar ur nån kassa och funderar på saken några år så kommer det blåsa över och folk lära sig längdskidåkning...


Kommer att be om ursäkt ifall detta inte sker i år igen, men vi får väl se...


Där jag kommer ifrån, är gängse förfarande att någon anställer någon i hopp att denne klarar av sina arbetsuppgifter, gör den inte det efter alltför många försök, FÅR MAN DENNE HITTA PÅ NÅT ANNAT!


Politiker och andra tjänstemän, har andra sätt att jobba på.


Och när ångan ändå är uppe. Sluta, snälla, klaga på SD. Så tröttsamt. En konsekvens av att ge (inte alla men alltför många) efterblivna halvdanskar rösträtt, är detta. Och till er som står på gator och torg och `protesterar`, detta kallas allmän rösträtt. En avigsida av Demokrati. Deal with it. Och istället för att fokusera på tomtarna som nu fått lite röster(dom skulle inte hitta arslet i ett mörkt rum),fokusera då på folket som anser sig ha koll och som alla röstat på i 20 år. Det är dom som kukat till och format detta härliga samhällsklimat.


Återkommer om detta i ämnet Diktatur vad det lider.


Min son och jag hade det underbart idag. En lövhög, några kastanjer och vips så var Mcd totalt ointressant. Det är ju JAG som ska lära mig utav mina barn! Inte bara dom av mig.


Det kallar jag leva i nuet...


  







  

Inga kommentarer: