måndag 18 oktober 2010

Ilska.

Jävlar i min lilla låda va arg jag blev idag. Och detta efter konfliktsituationen. Skakade och kunde fan inte andas. Och ja, jag hade rätt i sak.
Tog upp detta med en god vän och bara spydde ur mig svordomar och skäl.
Han tittade på mig lugnt och stilla och sa, men du, hur långt är du villig att gå för att ha RÄTT? Hur mycket smärta är du villig att lägga på DIG för att bevisa din poäng? Och vilken SKILLNAD kommer det att göra? Jag reste på mig och gick. Blev ännu argare och tände ännu en cigg. Och helt plötsligt slog det mig, karln har ju rätt. Släpp det. Jag fixar inte att gå runt med såna här känslor. För att ta en skitstrid idag, kommer bara få mig att förlora det eviga kriget mot mig själv...

Så vad lärde vi oss idag? Energi och fokus på rätt saker...


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

hurra!